Sala Integracji Sensorycznej

W naszej szkole, począwszy od 2008 roku, prowadzona jest terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego terapeutę, w specjalnie przystosowanym do ćwiczeń pomieszczeniu.

Integracja sensoryczne (SI), czyli przetwarzanie bodźców sensorycznych to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (dotyk; układ przedsionkowy odbierający ruch; czucie ciała, czyli propriocepcja, węch, smak, wzrok i słuch), następnie organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu.

Podstawowym zadaniem terapii jest wykonywanie różnorodnych ćwiczeń przez dziecko pod okiem terapeuty. W wyniku wykonywania zadań, dostarczane dziecku są kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych poprawiających funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego i stymulujących mózg. Często przy wsparciu terapeuty, uczeń wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcja – czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku).
Podczas terapii SI wykorzystywane są sprzęty i pomoce, wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.



Elementy wyposażenia Sali Integracji Sensorycznej

huśtawki,
równoważnie,
 platformy,
deskorolki,
fakturowe pomoce sensoryczne,
 obciążniki,
przyrządy do stymulacji słuchowej, węchowej oraz wzrokowej.


Możliwość uczestnictwa na zajęciach SI poza efektem terapeutycznym dostarcza dzieciom wiele przyjemności i dobrej zabawy.



POWRÓT